2011. december 29., csütörtök

Nagaarum ~ Klippremier

Tóth Gábort a Guiltheeből és a Nagaarumból ismerhetitek már, hiszen még ősszel vele is készült egy interjú(Lásd itt). Ha még emlékeztek, az előző kérdezz-felelek az Űrkert című lemezének megjelenése után egy nappal készült. Gábor nem volt rest és egy újabb albumot is elkészített azóta Nanoverzum címmel amely közösen jelent meg Müon Hét ég című lemezével.
Most viszont újabb klip látott napvilágot, az őszi kiadvány harmadik dalához a rmWdtk-hoz. Erről kérdeztem az alkotót!

Üdvözöllek itt kedves Gábor újra! :)
Miért pont ezt a nótát választottad a klipforgatásra?

Mert a második lemezről ez az a dal, amibe a legtöbb stíluselemet pakoltam bele, így szinte összefoglalja azt.

Valóban elég sokszínű a dal...
Milyen elemekkel dolgoztál?

Tűz - víz - föld - levegő.
Stíluselemeket nem mondanék, mert túlságosan tisztelek egy-két úttörő bandát. Maradjonak csak a stílusok rájuk jellemzőek. Én a lábukig nem érek fel.

Mesélnél egy kicsit a klip koncepciójáról, történetéről?
Egy jó barátom, Oravecz Zoli, aki a Shockmagazinnál szerkesztő írt egy novellát. (Ez elolvasható a Nagaarum hivatalos honlapján a lemezeknél). A címe az, hogy Primitív jövő. Megérintett az orwelli hangulata. Érdekes olvasmány, ajánlom mindenkinek.

Milyen technikával dolgoztatok?
Mármint a forgatáskor? Egy nagyon egyszerű, és nagyon olcsó fényképezőgéppel vettünk fel mindent hozzá. Kimentünk az erdőbe Ákossal, és jöttek a videódarabkák. Előtte pár héttel már gyűjtögettem én is ezt-azt, így volt nyersanyag rendesen. Az egyedüli profi részek a videóban Kátai Tamás fotói. Tőle direkt olyan felvételeket kértem, amiket még sehol nem láthatott senki.

Milyen helyszíneken forgattatok?
A lesiklós részt Balatonfűzfőn csináltuk a bobpályán. A helyzet szülte abszolút. Afféle - majd jó lesz még valamire - felvételnek indult. A harmadik lesiklásnál már meg mertem csinálni, hogy nem használom a féket. Az utolsó kanyarban majd elhagytam az agyamat oldalirányba... A többi a Gulyadombon készült Veszprémben.

Te végezted az utómunkát?
Igen, az itthon készült.

Eléggé hangulatosra sikerült az effektelés. :)
Örülök, hogy így gondolod. Mivel nincsen semmiféle tapasztalatom a dologban, és nincsenek profi körülmények, csak arra hagyakozhattam, amit a természet ad. Igazából nem én vagyok a lényeg a videóban, hanem az erdő. A levelek, a gyökerek.

Köszönöm hogy itt voltál! Most lássuk a klipet! :)
Lássuk! :D Szívesen voltam itt.



http://www.nagaarum.com/
http://www.facebook.com/nagaarumband?ref=ts

Len